Groot feest - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu Groot feest - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu

Groot feest

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Juli 2012 | Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Het eerste groot feest is al voorbij gekomen in de buurt. We zagen op de borden in Lavandou dat 1 juli het fête de St. pierre zal plaatsvinden. Omdat 1 juli op een zondag viel en ik altijd vrij ben op zondag en maandag had ik weinig keus meer.

Vol goede moed vertrok ik sochtends richting Lavandou. Ik had me voorgenomen niks te gaan missen van het eerste groot feest. Dus ook mijn gsm goed opgeladen en mijn draagbare oplader mee zodat ik van elk prachtig moment kon vast leggen.

Aangekomen in Lavandou ging ik gelijk richting het centrum aan de haven. Het viel me al op dat de gemiddelde leeftijd boven die van mij zat. Wat zeg ik, VER boven mijn leeftijd. Om even een beeld te creeren: stel je een bejaardehuis voor die zijn deuren heeft geopend en dat iedereen de boulevard op stroomt. Hier en daar nog wat mensen van mijn leeftijd, maar dat waren ook duidelijk toeristen...

In de haven kwamen allemaal boten met vlaggen. Het feest begon en de sint was een klein stenen beeldje die onder groot gezang van de oudere garde werd onthaald. Nadat nee-knikkend het antwoord op mijn vraag of hij dan ook cadeaus uitdeel aan de kinderen werd beantwoord, ben ik op het strand gaan liggen.

Het werk zelf gaat nog steeds goed. Het is de bedoeling dat het terras goed vol gaat lopen. Mijn idee om muziek op het terras te doen en het idee met het rondlopen met vers fruit op het zwembad wordt verwerkt, dus het is niet alleen leerzaam om gasten te lokken op je terras, maar er wordt ook echt naar ons geluisterd.

De werktijden zijn meestal van kwart over 8 tot kwart over 1 en dan met een coupure (een break) vanaf half 5 tot 9 uur. Maar ook omdat het ons na een week al toevertrouwd wordt om het ontbijt met zn tweeen te organiseren en te lopen, hebben we 1 keer in de week een dag van kwart over 8 tot 4 uur.

Hier heb ik ook al een jongen leren kennen die hier heel de zomer in het huis van zn oma zit. Hij kent de buurt hier een beetje maar is meestal alleen. Aangezien ik veel andere werktijden heb dan Jeroen ben ook ik vaak alleen. Het is dan ook dat ik sommige mensen toch wel echt mis..

Daarnaast hebben we van de tuinman wel een strandbar/ nachtclub op fietsafstand leren kennen. Hier heb ik ook voetbal gekeken. Helaas was ik de enige die dacht voetbal te kijken... Gelukkig stond er een volle bezetting van personeel in de strandbar. Die kwamen er uiteindelijk ook maar bijstaan. De grote vraag was alleen waar onze Timo zat. Er werd 4 keer gescoord, maar ik had niemand om te omhelzen :( Dus TIMOOOO ik heb jou echt gemist!!! haha:P

Ik ga maandag maar is in St Tropez kijken. Het schijnt er klein te zijn en de plaatselijke bevolking in Rayol en Lavandou zijn totaal niet fan van St Tropez. Voor zover ik weet zijn er barretjes en stranden, dus snap ik niet wat het probleem is haha.

Van het weekend hebben we een groot huwelijk in het hotel en het is dan ook compleet afgeboekt hiervoor. Laat maar komen, want net als onze jardinier (de tuinman) ben ook ik in voor een feestje :D

  • 06 Juli 2012 - 14:00

    Marleen Lakerveld:

    Ja Niels die feesten zijn niet te vergelijken met de Zeeuws Vlaamse feesten zoals de Havenfeesten,visserijfeesten de Geuzenfeesten en noem maar op.
    Maar wij missen jou ook hoor,lekker ff kletsen of met Tim op de bank playstionen (?)
    Fijn weekend enveel plezier in St.Tropez maandag.

  • 06 Juli 2012 - 15:04

    Timo:

    Aaah super leuk om te horen Niels, ik mis je ook ;(.. We skypen nog en veel plezier daar!

  • 07 Juli 2012 - 16:49

    Jeroen:

    Genietend van het goede leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Stage Saint Tropez

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

Groeten uit Axel

01 November 2012

c'est la vie

04 Oktober 2012

Stagebezoek

10 September 2012

meeR en meeR zomeR

03 Augustus 2012

Fete met Jeroen de Smit
Niels

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6284

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 30 November -0001

Stage Saint Tropez

Landen bezocht: