Eerste werkdag - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Juni 2012 | Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Ik zou het ook liever niet tegen de thuisblijvers vertellen maar WAT EEN WEER!!! Ook vandaag net als gisteren 30 graden en dus echt strandweer. Zonnetje schijnt, lucht is blauw en elke strandbar of restaurantje roept ons.

Het hotel is niet zo groot maar keigezellig. Met een terras boven aan het zwembad kijk je in feite recht de zee in. Natuurlijk word er ook buiten gepetit dejeuneerd en zijn de kamers ongekend luxe.

Als je naar beneden loopt kom je het grotere hotel tegen. Euroknallers is geen frans begrip dus je betaalt hier al snel 9 euro voor een ice tea. Maar ook Hier kan je tot 11 uur in de avond zitten zonder het koud te krijgen.

Maargoed nu even naar de orde van vandaag want ik loop gewoon stage natuurlijk. Het werken is gezellig net als de collegas. Ik begon om 9 uur en mn franse talenknobbel stond op tilt. Alles wat er mij verteld was te begrijpen en het terugpraten wa geen probleem. Gelukkig wees ook iemand mij er na 1,5 uur frans geouwoerd te hebben met de gasten dat het een grote groep engelsen zijn.

Nu ik klaar ben merk ik dat het wel vermoeiend is en dan niet het werken, want ik heb de afgelopen maanden bij de jumbo en perry sowiso keihard moeten buffelen maar het frans denken en vertalen is zwaar. Gelukkig kan ik vanavond vroeg naar bed, het kan.

Gisteren hebben ik een goede reis van 12 uur gemaakt van de voordeur in axel naar het hotel. Onderweg veel meegemaakt, maar je merkt ook dat je toch wel al veel mensen gaat missen. Een zielige man had een groot probleem, hij had een gsm maar zijn batterij was gestolen nadat hij een ongeluk had gehad en hij een half jaar int ziekenhuis had gelegen. En hij vroeg aan ons of wij een passende batterij hadden. Hij haalde zijn gsm uit zn broekzak en Wij roepen bij deze Thomas van veen zich te melden op het busstation in Toulon. Hier zit een man met een dezelfde nokia als jou maar zonder batterij ! Dus thomas wij missen je!!!

Het appartementje ligt iets verder dan 1,5 kilometer van het hotel, maar vervoer is geen probleem want we hebben fietsen gekregen. Een scooter is niet te doen omdat het fietspaadje naar het hotel over een keienpad loopt maar we zijn dolblij met de fietsen!!

Morgen opnieuw ontbijt draaien en dinsdag en woensdag bar. Zaterdag en zondag heb ik vrij dus word het tijd om het strand te ontdekken. Gelukkig heb ik genoeg stemmen in mijn hoofd die allemaal hetzelfd zeggen: smeer je goed in en denk aan je neusje!

Werkdag 1 zit erop en we weten dat win allebij snel lavandou moeten ontdekken omdat hier een prachtige boulevard is gelegen met uhm ja nog meer strandbarretjes

  • 24 Juni 2012 - 20:06

    Thomas Van Veen:

    Haha, nou t klinkt erg goed daar in France. Goed verteld, ga zo door met die verslagen! Kan je ze mss nog gebruiken in je stage verslag :P. Zal volgende week ff die man opzoeken in France om me batterij uit te lenen. Allebei, ook Jeroen Hagenaars, nog een hele goede stage en veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Stage Saint Tropez

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

Groeten uit Axel

01 November 2012

c'est la vie

04 Oktober 2012

Stagebezoek

10 September 2012

meeR en meeR zomeR

03 Augustus 2012

Fete met Jeroen de Smit
Niels

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6287

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 30 November -0001

Stage Saint Tropez

Landen bezocht: