Stagebezoek - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu Stagebezoek - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu

Stagebezoek

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Oktober 2012 | Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Je zou zeggen dat het ondertussen vervelend gaat worden, maar ook de afgelopen maand is het weer strandweer geweest. Een maand vol met zon en geen regen. Op een weekend na. En als het regent dan regent het goed. Modderstromen op de hoofdbanen, watervallen van de trappen overal ligt slik en rotzooi. Zelfs de receptie van de appartementen liep onder water. De handdoeken waren niet aan te slepen om de regen die naar het lager gelegen receptietje te stoppen. Drama drama drama, want zelfs de docenten mevrouw de blok en jolanda hebben onderweg moeten stoppen vanwege de modderstromen.

Ondanks dit spannende avontuur heb ik een week ervoor de fiets naar bormes les mimosas gefietst. Een dorpje dat gebouwd is tegen de bergen. Vanwege het prachtige uitzicht en de franse stijl van de straatjes heb ik de 2 docenten ook hier mee naar toe genomen. Alleen hebben we dit keer de auto gepakt. Achteraf weet ik niet wat makkelijker is? Zowizo gaat het parkeren van de fiets velen malen makkelijker lukken dan parkeren van een auto, toch mevrouw de blok?

In bormes was een braderie in de straten met alle producten vanuit de regio. Mevrouw de blok en jolanda grepen hun kans om dan ook van kraampje naar kraampje te gaan en vanalles te proeven. Vooral de macarons waren erg populair.

Na ook op kosten van de school een avondje gegeten te hebben zijn de docenten de dag erop weeral richting huis. Het was weer een gezellig weekend en dan gaan we nu 2 welen werken voordat dan ook mijn ouders en laura richting cavalaire vertrekken.

Op aanraden van vooral mevrouw de blok en jolanda ga ook ik dit weekend naar de tuinen van rayol. Het is dan ook maar puur toeval dat het dan ook dit weekend fete de plants is.

Ook het weekend erop is het feest de cerf-volant en zo zoekem de fransen. ondanks het hoogseizoen nog steeds een reden voor een feest uit. Ook dit weekend staat het in het teken van DE wedstrijd van het jaar Marseille tegen PSG. Als ik dan ook weer zie hoe groot feest het was in breda met het 100-jarige bestaan weet ik wel dat ik een ding mis. Het zal ook gelijk het eerste zijn wat ik doe, jerry opa lensen en vaders de auto in om weer eens een wedstrijdje van NAC mee te pikken. En als we dan toch gaan kan Tim ook gelijk mee.

Ik ga nog ff genieten van het strand, want het aftellen gaat beginnen. Het is nog maar 6 weken. 6 weken en dan zittem we weer thuis.. Terwijl de zon hier lekker schijnt en er nog gemoeg te fietsen valt.

Ik laat daarom het aftellen nog maar voor wat het is. Ik heb het hier nog erg naar mn zin al kijk ik er uiteraard ook weer naar uit om op een doodnormale zaterdag in de sydneys, waar de muziek veel te hard staat en een biertje geen 7 euro meer kost, met mitchell didier en timo de meest onnozele maar ook belangrijke dingen te bespreken.

  • 05 Oktober 2012 - 15:54

    Timo:

    Nielskee,, nog maar een goeie maand en dan ben je 'r weer =D., dan kunnen we weer onrust gaan schoppen in Terneuzen hehe =D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Stage Saint Tropez

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

Groeten uit Axel

01 November 2012

c'est la vie

04 Oktober 2012

Stagebezoek

10 September 2012

meeR en meeR zomeR

03 Augustus 2012

Fete met Jeroen de Smit
Niels

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 6278

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 30 November -0001

Stage Saint Tropez

Landen bezocht: