Fete met Jeroen de Smit - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu Fete met Jeroen de Smit - Reisverslag uit Rayol-Canadel-sur-Mer, Frankrijk van Niels Koorevaar - WaarBenJij.nu

Fete met Jeroen de Smit

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Augustus 2012 | Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Het is warm. Te warm. De zon schijnt een hele dag op je hoofd. Geen boom waar je onder kan schuilen en het zand dat brand aan je voeten. Terrassen overvol, omdat daar wel koude drankjes worden verkocht. Klagen? Nee het is hier nog steeds geweldig om te mogen stage lopen.

Sinds dat ik naar St-Tropez ben geweest heb ik weinig stil gezeten, omdat ook Jeroen de Smit eventjes op visite kwam. En dat hebben we geweten ook hahaha. Ik begrijp de bewoners van mijn dorpje wel dat ze aan St-Tropez niks aan vinden. Het is klein en je hebt er enkel keidure winkels. Nu hou ik niet van shoppen dus ben ik naar de haven gelopen. En je kan zeggen wat je wilt, maar om 1400 euro per nacht je boot in de haven te leggen, zie je ook zeker geen klein rubberbootje. Daarnaast is het ook nog is verboden om er langer dan 3 nachten te verblijven en toch ligt het elke dag vol. Stranden kennen ze er niet en het bekende strand van St-Tropez ligt op 20 minuten rijden met de auto.

Terug naar het vertrouwde cavalaire. Hier wordt elke week een concert gegeven en ook deze week komt de goeie Gerald de Palmas. Omdat ik ook zijn grootste fan ben net zoals alle andere fransen ga ook ik zondag naar cavalaire. Daarna nog even langs de rhumerie, de plaatselijke cocktailbar, en van te voren zorgen dat er nog een lekkere hamburger gegeten is bij Papa. Helaas moet ik de hamburger wel altijd in mijn eentje opeten, en zit ik dan ook alleen op het terras. Hierbij ga ik toch nadenken dat ik toch wat mensen mis..

In cavaliere is ook Le Cannier een bekend begrip geworden. Vooral met Jeroen de Smit in frankrijk hebben we er een paar avonden door gebracht. Met franse liedjes meegezongen en ook een franse dans geleerd, dus ben al totaal ingeburgerd. En nu Jeroen terug naar huis is is het stappen ook weer afgenomen. En een echte zaterdag-stap-avond zonder Mitchell is het dan ook weer net niet. Dus ook Mitchell wordt gemist in het zuiden van Frankrijk. Dat betekent of ook snel overvliegen of een keer skypen in Le Cannier terwijl ik mijn franse dans vertoon.

Met Jeroen de Smit ben ik ook naar Port-Cros geweest. Een van de eilanden die je zie liggen vanaf de kust. Helaas hebben we een pitstop gemaakt in le Levant. Na 2-uur vastgezeten te hebben op het eiland waar iedereen zijn onderbroek laat vliegen op een paar meter van de haven, waren we toch opgelucht dat de volgende boot naar Port-Cros gearriveerd was. Omdat we vervolgens nog maar een uur op Port-Cros hadden hebben we heel het eiland rond gesprint om toch alles te kunnen zien. Wat een uitzicht en ook vooral die ow zo grote dam was spectaculair.

Nadat het afgelopen vrijdag kerstavond was in Lavandou en de stad was overvallen met kerstbomen en kerstballen kwam de boot met de kerstman. Ook dit kan dus in Frankrijk. Wat een prachtig land met geweldig uitzicht en lekker onvoorspelbaar in het doen en laten. Ik ben dan ook benieuwd wat me er de komende week weer staat te wachten!

  • 03 Augustus 2012 - 23:05

    Naomi:

    Niels, besef je wel hoe jaloers ik ben wanneer je even laat vallen dat je een concert in de planning hebt staan van een van de grootste Franstalige artiesten van het moment?
    Heel veel plezier in ieder geval!
    X

  • 03 Augustus 2012 - 23:45

    Esther Broddin:

    Wat schrijf je dit als een baas!

    Veeeeel plezier, AU REVOIR!

    x Esthaaaa


  • 07 Augustus 2012 - 00:24

    Jeroen:

    Wat een feest was het in Frankrijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rayol-Canadel-sur-Mer

Stage Saint Tropez

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

Groeten uit Axel

01 November 2012

c'est la vie

04 Oktober 2012

Stagebezoek

10 September 2012

meeR en meeR zomeR

03 Augustus 2012

Fete met Jeroen de Smit
Niels

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6277

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 30 November -0001

Stage Saint Tropez

Landen bezocht: